Valvole cumuni di trattamentu di l'acqua è e so caratteristiche - Valvola à farfalla è valvola di ritegnu

In l'articulu precedente, avemu parlatu di e valvole à saracinesca è à globu, oghje passemu à e valvole à farfalla è à e valvole di ritegnu, chì sò cumunemente aduprate in u trattamentu di l'acqua.

 

 

1. Valvula à farfalla.

Valvula à farfallahè una valvula rotativa chì usa un discu (cunnisciutu ancu cum'è piastra à farfalla) chì apre è chjude u membru per rotà di 90° o circa 90° per apre è chjude u canale. U muvimentu di u discu di a valvula à farfalla hè di spazzolamentu, dunque a maiò parte di e valvule à farfalla ponu esse aduprate per i mezi cù particelle solide in sospensione.

 E valvole à farfalla cumunemente aduprate includenu valvole à farfalla wafe è flangiate. A valvula à farfalla di tipu wafer hè aduprata per cunnette a valvula trà duie flange di tubi cù bulloni prigiuneri, è a valvula à farfalla di tipu flangia hè cù flangia nantu à a valvula, è e flange à e duie estremità di a valvula sò cunnesse à a flangia di u tubu cù bulloni.

Caratteristiche:

1.Dimensione chjuca, lunghezza corta, struttura simplice è pesu ligeru.

2. Facile da aduprà, apertura è chjusura rapida, basta à girà u discu di 90° per apre è chjude.

3. Bona prestazione di sigillatura è di regulazione. Siccomu a gomma hè aduprata cum'è anellu di sigillatura, a cumpressione è a resilienza sò bone (vale à dì, ùn s'indurisce micca), dunque a prestazione di sigillatura hè bona. . U flap di a valvula pò esse apertu trà 15° è 70°, è pò eseguisce un cuntrollu di flussu sensibile.

4. Piccula coppia di funziunamentu è resistenza à i fluidi. Sicondu e misurazioni, a resistenza à i fluidi di e valvole à farfalla hè inferiore à quella di altri tipi di valvole, eccettu e valvole à sfera.

5. A causa di a limitazione di u materiale di sigillatura, a pressione di funziunamentu è a gamma di temperatura di funziunamentu di a valvula à farfalla sò relativamente chjuche.

 

2. Valvula di cuntrollu

Usi è caratteristiche:

Valvula di cuntrolluhè una valvula aduprata per impedisce u refluxu di u mediu in a pipeline, si apre quandu u mediu scorre à valle è si chjude automaticamente quandu u mediu scorre in daretu. Generalmente aduprata in a pipeline ùn permette micca à u mediu di scorrere in a direzione opposta, per impedisce u refluxu di u mediu dannighjendu l'attrezzatura è e parti. Quandu a pompa si ferma, ùn provoca micca l'inversione di a pompa rotativa. In a pipeline, spessu si utilizanu valvole di cuntrollu è valvole à circuitu chjusu in serie. Questu hè duvutu à a scarsa sigillatura di a valvula di cuntrollu, quandu a pressione di u mediu hè chjuca, ci serà una piccula parte di a perdita di u mediu, a necessità di valvole à circuitu chjusu per assicurà a chjusura di a pipeline. A valvula inferiore hè ancu una valvula di cuntrollu, deve esse immersa in acqua, specificamente installata in a pompa ùn pò esse autoadescante o senza pompaggio à vuoto in u tubu di aspirazione di l'acqua davanti.

 

 

Fallimenti è misure cumuni di e valvule di trattamentu di l'acqua

S'è a valvula hè in funziunamentu di a pipeline per un certu tempu, ci serà una varietà di guasti. Prima, u numeru di pezzi hè ligatu à a cumpusizione di a valvula, più pezzi sò guasti cumuni. Siconda, cù a cuncepzione di a valvula, a fabricazione, l'installazione, e cundizioni operative, a manutenzione, i vantaghji è i svantaghji. I guasti cumuni di e valvule senza putenza sò divisi in quattru categurie.

1. Fallimentu di trasmissione

U fallimentu di u dispusitivu di trasmissione si manifesta spessu cum'è un inceppamentu di u stelu di a valvula, un funziunamentu inflessibile o a valvula ùn pò micca esse operata. I motivi sò: a valvula hè chjusa per un bellu pezzu dopu à a ruggine; danni à i filetti di u stelu o à u dadu di u stelu per l'installazione è u funziunamentu impropri; a saracinesca hè bluccata in u corpu di a valvula da oggetti stranieri; a saracinesca hè spessu mezza aperta è mezza chjusa, chì pò causà un disallineamentu di e viti di u stelu è di u filu di u dadu di u stelu, allentamentu o morsu; a pressione di imballaggio hè troppu stretta, ciò chì tene u stelu; u stelu hè chjusu o e parti sò bluccate da a chjusura. Per a manutenzione, e parti di trasmissione devenu esse lubrificate. Cù l'aiutu di una chiave inglese è picchiendu delicatamente, pudete eliminà u fenomenu di inceppamentu o chjusu; fermà a valvula cù l'acqua, riparà o rimpiazzà.

2. Rottura di u corpu di a valvula dannighjata

Ragioni di rottura di u corpu di a valvula dannighjatu: diminuzione di a resistenza à a corrosione di u materiale di a valvula; cedimentu di a fundazione di i tubi; cambiamenti di pressione o di differenza di temperatura di a rete di tubi; colpu d'ariete; funziunamentu impropriu di a valvula di chjusura è cusì via. Deve esse eliminatu subitu e cause esterne è rimpiazzatu cù u listessu tipu di pezzi o valvule.

 3. Fuga di valvula

A perdita di valvula si manifesta cum'è: perdita di u core di u stelu di a valvula; perdita di a ghiandola; perdita di a guarnizione di a flangia. E cause cumuni sò: usura di u stelu di a valvula (alberu di a valvula), scheggiatura da a currusione, cavità di a superficia di sigillatura, fenomenu di sfaldatura; invecchiamentu di a guarnizione, perdita; bulloni di a ghiandola, bulloni di a flangia allentati. Per aumentà a manutenzione, rimpiazzà u mezu di sigillatura; rimpiazzà u novu dadu per riaggiustà a pusizione di u bullone di fissaggio.

Indipendentemente da u tipu di fallimentu, se a riparazione abituale, a manutenzione ùn hè micca puntuale, pò causà un sprecu d'acqua, o peghju, causà a paralizazione di tuttu u sistema. Dunque, u persunale di manutenzione di a valvula deve esse attentu à e cause di u fallimentu di a valvula per fà un bon travagliu, una regulazione è un funziunamentu di a valvula cumpetente è precisu, un trattamentu puntuale è decisivu di diversi fallimenti d'emergenza, per prutege u funziunamentu nurmale di a rete di trattamentu di l'acqua.

 4. L'apertura è a chjusura di a valvula ùn sò micca bè

L'apertura è a chjusura di a valvula ùn funziona micca bè perchè a valvula ùn hè micca aperta o chjusa, a valvula ùn pò micca esse funziunata nurmalmente. I motivi sò: currusione di u gambu di a valvula; saracinesca bluccata o saracinesca hè chjusa per un bellu pezzu in un statu di ruggine; saracinesca aperta; ughjetti stranieri incastrati in a superficia di sigillatura o in a scanalatura di sigillatura; usura, inceppamentu di e parti di trasmissione. Incontru cù a situazione sopra menzionata, manutenzione, lubrificazione di e parti di trasmissione; apertura è chjusura ripetuta di a valvula è impattu idrodinamicu di ughjetti stranieri; sustituzione di a valvula.